
دكترفريدون همتي در نشست شوراي راهبردي توسعه مديريت استان افزود: ميز خدمت بر اساس منشور حقوق شهروندي در نظام اداري طراحي شده و ابتكاري براي تحقق تكريم ارباب رجوع و افزايش رضايت مندي مردم است.
وي بيان داشت: استانداري و سازمان مديريت و برنامه ريزي بايد در ايجاد ميز خدمت پيشقدم باشند و تا ظرف يك هفته آينده به صورت كامل اين طرح را در طبقه نخست ساختمان اداري خود براي رفاه حال شهروندان مستقر كنند.
استاندارهرمزگان ياد آور شد: ساير ادارات دولتي نيز با الگوگيري از دستگاه هاي ياد شده، اين مصوبه را در ادارات خود اجرايي كنند.
همتي اضافه كرد: اجراي صحيح اين مصوبه در هرمزگان با همكاري همه دستگاه هاي اجرايي استان مي تواند براي ساير استان ها الگو و در كشور تاثير گذار باشد.
وي يكي از معضلات موجود در جامعه را نارضايتي شهروندان از دستگاههاي اجرايي عنوان كرد و گفت: ميز خدمت (حضوري و الكترونيكي) يكي از گام هاي مهم دولت تدبير و اميد است كه با تكيه بر توان مديران، براي رفع نارضايتي هاي ارباب رجوع از دستگاههاي اداري در سطح كشور صورت گرفته است.
رييس سازمان مديريت و برنامه ريزي استان هرمزگان نيز گفت: ميز خدمت حضوري تا پايان خرداد ماه و الكترونيكي تا پايان آذرماه در دستگاه هاي اداري استان ايجاد شود.
صالح دريانورد افزود: ميز خدمت يكي از اركان عمومي حقوق شهروندي است كه همه دستگاه ها بايد در اجراي اين مصوبه همكاري داشته باشند.
وي بيان داشت: سمينار آموزشي براي رفع ابهام وشفافيت سازي اجراي طرح ميز خدمت روز دوشنبه 31 ارديبهشت ماه برگزار مي شود كه همه مديران دستگاه هاي اجرايي هرمزگان در آن مشاركت داشته باشند.
وي اظهار كرد: دستگاه هاي اجرايي كه براي تسهيل در ارائه خدمت به مردم و بهبود اين روند دارند، استقبال مي شود.